Значення читання
Читання – це віконце, через яке
діти бачать і пізнають світ і самих себе.
В.Сухомлинський
Вміння
читати і розуміти прочитане мають загально-навчальний
характер, а
їх сформованість в учнів сприяє
ефективній навчальній діяльності з
усіх предметів. Недостатній розвиток читацьких умінь може
призвести до серйозних труднощів у навчанні й
стати причиною низької успішності. А належний рівень сформованості читацьких умінь – запорука
життєвого успіху.
Шановні діти!
Любіть книгу! Читайте! Пізнавайте світ!
Будьте успішними!
Бажаю успіхів, мої маленькі школярі!
Бажаю успіхів, мої маленькі школярі!
Читання – це віконце, через яке
діти бачать і пізнають світ і самих себе.
В.Сухомлинський
Навчити дітей добре читати – одне з найважли віших завдань початкової школи. Щоб досягти цієї
мети, необхідно створити для дитини сприятливі
умови, забезпечити кваліфіковане керівництво на
вчанням, основою якого є знання особливостей процесу читання, володіння ефективними методами й
прийомами його застосування.
Існують два різновиди навчального читання – це
читання вголос і мовчки. В 1 класі традиційно для
нашої школи дітей спочатку вчать читати вголос.
Читання вголос має значні переваги. Воно дає змогу вчителю керувати діяльністю школяра і вчасно
допомагати на перших кроках, коли дитина вчиться
читати склади різних типів та зливати їх у слова. Читання вголос сприяє виробленню навички літературної вимови, формує вміння правильно інтонува
ти речення тощо.
Важливою характеристикою читання вголос є
його швидкість. Школярів треба вчити читати вголос з такою швидкістю, яка б відповідала ситуації,
певному комунікативному завданню.
Для першокласників, у яких навичка читання
ще не сформована, стає проблема набуття елемен
тарної техніки читання (правильність вимови,
швидкість) – це досить складний процес, який забирає в дітей багато сил і часу. І доки учень не навчиться
читати швидко і свідомо, думати і співчувати під час
читання, цей процес не приноситиме йому радості
та задоволення.
Вправа «Човники»
(формування й розвиток навички читання цілими словами)
Дидактична доцільність вправи: формування усвідомленого, правильного плавного читання «цілими словами»; навчання вимови слів за орфоепічними нормами; розвиток зорової пам’яті (графічний образ слова), дотримання пауз, регулювання темпу читання, сили, тону голосу; сприяє поповненню активного словникового запасу учнів.
Учень «стежить» вказівним пальчиком руки, що зумовлено тактильною пам’яттю.
Учитель наголошує на алгоритмі стеження: зліва направо, зверху вниз.
Технологічна структура вправи
Читаємо цілими словами, саджаючи слова в " човники"
(формування й розвиток навички читання цілими словами)
Дидактична доцільність вправи: формування усвідомленого, правильного плавного читання «цілими словами»; навчання вимови слів за орфоепічними нормами; розвиток зорової пам’яті (графічний образ слова), дотримання пауз, регулювання темпу читання, сили, тону голосу; сприяє поповненню активного словникового запасу учнів.
Учень «стежить» вказівним пальчиком руки, що зумовлено тактильною пам’яттю.
Учитель наголошує на алгоритмі стеження: зліва направо, зверху вниз.
Технологічна структура вправи
Читаємо цілими словами, саджаючи слова в " човники"
Комментариев нет:
Отправить комментарий